Czym jest pozycjonowanie? Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania m.in. w Google, a tym samym zwiększenie ilości jej odwiedzin. Składa się na to szereg czynności. Od czego należy zacząć? Na początek niezbędna jest optymalizacja strony. W dalszych etapach zdobywać należy dla naszej witryny odnośniki. Linki…
Video marketing to must have w marketingu usług medycznych
Jedną z najskuteczniejszych i stosunkowo niedrogich form prezentacji placówki medycznej są materiały video. Publikować je powinniśmy na stronie internetowej i w kanałach społecznościowych podmiotu medycznego. Tematyka materiałów video może być najróżniejsza. Ważne jednak, aby przekazywane treści były merytoryczne i atrakcyjne dla odbiorców, pacjentów i personelu medycznego. Materiały video, które promują…
Magdalena Rutkowska poprowadziła warsztat na VI Forum Marketingu, Komunikacji i PR w Ochronie Zdrowia
Na VI Forum Marketingu, Komunikacji i PR w Ochronie Zdrowia, w dniach 17-18 września 2015, które odbyło się na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, Magdalena Rutkowska poprowadziła warsztat z wykorzystania social media w pozyskaniu pacjenta zagranicznego. Nasze kilkuletnie doświadczenie na tym rynku pokazuje jak ważna jest komunikacja z pacjentem przez kanały…
Medical Travel Partner w mediach społecznościowych
Teraz możecie śledzić nasze wpisy nie tylko na blogu, ale i w mediach społecznościowych. Jesteśmy na Facebooku, Tweetujemy, budujemy bazę międzynarodowych kontaktów na rynku turystyki medycznej na Linkedin i publikujemy swoje prezentacje na Slideshare. Niebawem będzie też kanał na YouTubie. Chcemy dostarczać Wam praktycznej wiedzy z zakresu obsługi pacjenta zagranicznego,…
Definicja turystyki medycznej
Turystyka medyczna łączy elementy dwóch bardzo potężnych gałęzi gospodarki, jakimi są turystyka i medycyna. Jedna, jak i druga dziedzina rozwijają się bardzo prężnie i intensywnie. Medycyna oferuje ludziom coraz bardziej nowoczesne, wykorzystujące najnowsze osiągnięcia naukowe, metody leczenia, które są jednak różnie rozpowszechniane w różnych częściach świata. W związku z tym…
Polska pokonała Węgry w turystyce stomatologicznej
Polska jest pierwszą w kolejności destynacją najchętniej wybieraną przez Brytyjczyków. Według najnowszych danych zaprezentowanych podczas międzynarodowej konferencji turystyki medycznej w Budapeszcie w dniach 18-19.06.2015 Polska, jako destynacja w celu leczenia stomatologicznego, wyprzedziła Węgry. Węgry podczas ostatnich 10 lat uważane były jako najczęściej wybierany kraj w Europie oferujący konkurencyjną ofertę dentystyczną. Dane…
Turystyka zdrowotna
Definicja turystyki zdrowotnej Podsumowując analizę, występujących w literaturze, definicji turystyki zdrowotnej, należy stwierdzić, że podstawowym jej zdaniem jest służenie regeneracji organizmu człowieka. Ma ona zatem na celu przyczynienie się do poprawy stanu zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. Jest nakierowana na ludzi zdrowych, którzy chcą poddać się różnym kuracjom sprzyjającym zachowaniu…
Polska znalazła się na 19 miejscu w rankingu, który uszeregował państwa pod względem atrakcyjności oferty dla turystów medycznych
Przed nami znalazła się Kostaryka, Kolumbia, Jamajka i Indie. Na liście jest tylko 25 krajów. Pojawiliśmy się tam jako jedyni reprezentanci Europy Środkowo – Wschodniej, co ciekawe w rankingu nie pojawiły się Węgry oferujące od lat ofertę stomatologiczną czy Czechy ze swoją ofertą uzdrowiskową. International Healthcare Research Center z siedzibą…
Magdalena Rutkowska prelegentem na konferencji dot. turystyki medycznej w Budapeszcie, 18-19 czerwca 2015
19 czerwca 2015 w Budapeszcie (Węgry), podczas drugiego dnia konferencji MEDICAL TOURISM CONFERENCE CEE, SEE & CIS, Magdalena Rutkowska omówi realizację programu promocji turystyki medycznej w Polsce. Podsumowane zostaną działania zrealizowane podczas trzech ostatnich lat, również to co placówki medyczne zyskały dzięki zintegrowanej promocji. O konferencji MEDICAL TOURISM CONFERENCE CEE, SEE…
Klastry Turystyki Medycznej
Klaster to geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji w poszczególnych dziedzinach, konkurujących, ale przede wszystkim współdziałających ze sobą w wybranych obszarach. CO-OPETITION = COOPERATION + COMPETITION Przedsiębiorstwa skupione w klastrach konkurują ze sobą, ale jednocześnie…