UWAGA NOWOŚĆ
“Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego”
to pierwsze w Polsce kompendium wiedzy dla menedżerów w ochronie zdrowia, przedsiębiorców, właścicieli klinik i gabinetów, pracowników działu marketingu i sprzedaży – KUP TERAZ
Od 2010 r. aktywnie działamy na światowym rynku turystyki medycznej. Możemy pochwalić się największym w Polsce praktycznym doświadczeniem w obsłudze pacjenta zagranicznego. Współpracujemy z prywatnymi i publicznymi podmiotami w ochronie zdrowia, mediami, przedstawicielami środowisk pacjentów i lekarzy, organizacjami pozarządowymi, międzynarodowymi organizacjami turystyki medycznej, pośrednikami i organizacjami turystycznymi.
Jesteśmy praktykami – mamy wieloletnie doświadczenie z wymagającym klientem na bardzo dynamicznym rynku. Wypracowaliśmy standardy obsługi pacjenta zagranicznego na bazie organizacji pobytów ponad 1000 pacjentów z ponad 30 krajów. Znamy oczekiwania pacjentów z różnych kontynentów i wiemy, jak im sprostać. Wiemy, które procedury cieszą się największą popularnością i na czym najbardziej zależy poszczególnym grupom klientów.
Mamy doświadczenie w następujących obszarach:
- obsługa pacjentów z dużym stopniem niepełnosprawności
- organizacja pobytu osób towarzyszących pacjentowi
- audyt i przygotowanie placówki do obsługi pacjenta zagranicznego
- szkolenie personelu medycznego w zakresie obsługi pacjenta zagranicznego
Wyróżnia nas wielowymiarowa znajomość sektora medycznego. Mamy doświadczenie w sektorze farmaceutycznym, obszarze nowych technologii medycznych oraz promocji usług medycznych na rynkach lokalnych i światowych.
W latach 2010-2014 wspólnie z firmą AMEDS wprowadziliśmy do Polski 4 nowoczesne metody w zakresie diagnostyki i leczenia.
Przygotowywaliśmy ofertę na rynki zagraniczne, projektowaliśmy strategie komunikacji z odbiorcami w różnych krajach, wszystkie decyzje podejmując w oparciu o przeprowadzone badania rynku i konkurencji. Wieloletnia obecność na rynku pozwoliła nam nawiązać relacje z licznymi partnerami, wśród których zarówno są przedstawiciele mediów, jak i polskie i zagraniczne organizacje pozarządowe.
Aktywnie monitorujemy rozwój social media marketingu i korzystamy z różnorodnych rozwiązań e-marketingowych. Współpracujemy z najlepszymi grafikami, tłumaczami, prawnikami i specjalistami IT w kraju i zagranicą.
Wdrożyliśmy i zrealizowaliśmy projekt Promocji Polskiej Turystyki Medycznej na rynkach międzynarodowych w latach 2012 – 2015 Ministerstwa Gospodarki
- Wraz z firmą AMEDS, współpracowaliśmy z Europejskim Centrum Przedsiębiorczości Sp. z o. o. oraz z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A..
- W ciągu 3 lat działania były kierowane do pacjentów i partnerów na rynku turystyki medycznej z Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec, Rosji, Norwegii, Danii i Szwecji
- Zorganizowaliśmy 7 misji gospodarczych
- Pozyskaliśmy kontakty biznesowe z ponad 11 imprez międzynarodowych, m.in. kongresów i targów turystyki medycznej
- Wyszkoliliśmy ponad 30 placówek z całej Polski
- Reprezentowaliśmy polską służbę zdrowia i promowaliśmy wysoką jakość usług medycznych
- Promocja polskiej turystyki medycznej na stoisku narodowym podczas targów World Medical Tourism Congress 2014 w Waszyngtonie, USA
- Przedstawiciele polskich placówek medycznych z Ambasadorem Polski we Francji, Tomaszem Orłowskim, na stoisku narodowym podczas targów International Medical Travel Exhibition & Congress 2013 w Monako
- Polskie stoisko narodowe podczas targów MedShow 2014 w Londynie, Wielka Brytania
- Panel „Perspektywy w polskiej turystyce medycznej“ , Konferencja KnowHealth, Wrocław 2014
- Przedstawiciele polskich placówek medycznych z polskim Konsulem Honorowym, Johnem Petkusem, na stoisku narodowym podczas targów World Medical Tourism Congress 2013 w Las Vegas, USA
- Promocja polskiej turystyki medycznej z Ambasadorem Polski, Witoldem Sobkowem, w Londynie ,na stoisku narodowym podczas targów MedShow 2013 w Londynie, Wielka Brytania
- Przedstawiciele polskich placówek podczas International Medical Travel Exhibition & Congress 2014 w Dubaju
- Przedstawiciele polskich placówek medycznych wraz z Ambasadorem Polski w Dubaju, Adamem Krzymowskim, na stoisku narodowym podczas targów International Medical Travel Exhibition & Congress 2014 w Dubaju
- Przedstawiciele polskich placówek medycznych z Cristiną Cardoną z Medical Tourism Association, na stoisku narodowym podczas targów World Medical Tourism Congress 2013 w Las Vegas, USA
Materiał video promujący polskie placówki medyczne
Wraz z zespołem medycznym wprowadziłyśmy innowacyjne terapie i zabiegi na polski rynek usług medycznych (urologia, seksuologia, kardiologia, neurologia, medycyna estetyczna)
Prowadziłyśmy działania marketingowe dla placówek medycznych
- Dbanie o wizerunek zespołu lekarskiego i placówki medycznej
- Tworzenie i realizacja planów marketingowych
- Kreowanie i administracja stron internetowych
- SEM/SEO
- Social media
- Content marketing
- Copywriting
- PR
- Tworzenie materiałów promocyjnych (foldery, ebooki, broszury dla pacjentów, video)
- Badanie rynku i analiza konkurencji
Nasze wystąpienia na konferencjach i szkolenia
Polskie wystąpienia
- „Projekt Promocji turystyki medycznej na rynkach międzynarodowych“, Marketing i promocja w ochronie zdrowia 2012
- „Potencjał polskiej turystyki medycznej“, Ochrona praw pacjenta 2012
- Forum Rynku Zdrowia „Medycyna bez granic“ październik 2013
- „Mobilność na rynku pracy w sektorze turystyki medycznej i turystyki morskiej”, Baltic Forum, „Wpływ turystyki medycznej na zatrudnienie w Polsce“ czerwiec 2013
- „Potencjał turystyki medycznej na rynku USA“, American Chamber of Commerce, październik 2013
- „Perspektywy turystyki medycznej w woj. Pomorskim“, Gdańska Organizacja Turystyczna, listopad 2013
- „Potencjał rynku turystyki medycznej w Europie“ Nowe trendy w turystyce, Gdańsk, marzec 2014
- Ogólnopolskie Forum Ochrony Zdrowia, marzec 2015
Zagraniczne wystąpienia
- World Medical Tourism Conference, XI 2013, Global Facilitators Forum
- Polish Medical Tourism Promotion, Trade Mission in USA, NYC 11.2013 Prezentacja „Potential of Polish Facilities in medical tourism sector“
- Targi turystyki medycznej, Turcja 2013„Poland your health destination“
- International Medical Travel Conference IMTEC 2014, Dubaj „Poland future European medical tourism hub“
- Polish Medical Tourism Conference, Berlin ITB, March 2015
- Medical Tourism Conference SEE & CIS 18-19 June 2015, Budapeszt, Węgry
Szkolenia i wykłady poprowadzone przez Magdalenę Rutkowską
- Promocja turystyki medycznej w ramach projektu promocji Ministerstwa Gospodarki, czerwiec 2012
- Standardy obsługi pacjenta zagranicznego, czerwiec 2013
- Szkolenie dla kardy menadżerskiej grupy AHP – (American Heart of Poland) Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca
- Szkolenie dla kierowników administracyjnych i przelożonych pielęgniarek grupy AHP, wrzesień 2013
- Prowadzenie modułu turystyka medyczna w ramach programu MBA w ochronie zdrowia, Uczelnia Łazarskiego, grudzień 2012
- „Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem i kadrami w prywatnej służbie zdrowia” szkolenia dla palcówek medycznych, projekt współfinansowany przez PARP, 2013
Przykładowe materiały promocyjne dla placówek medycznych
Materiał promocyjny pobytów rehabilitacyjnych dla pacjentów z zagranicy
- scenariusz i nadzór nad produkcją video
- zaangażowane pacjentów ze Szwecji
- dystrybucja materiału w Internecie
Projekt promocji leczenia zabiegowego i pobytów rehabilitacyjnych przy udziale pacjentów ze Szwecji – blogi pacjentów w języku angielskim i szwedzkim