Marketing i sprzedaż usług medycznych

Marketing usług medycznych wykorzystywany jest przez placówki medyczne również na rynku turystyki medycznej.

Przygotowanie strategii marketingowej dla placówki medycznej na rynki zagraniczne

  • marketing usług medycznych – przygotowanie strategii marketingowej – dobór narzędzi, wycena działań
  • selekcja rynków docelowych, analiza konkurencji, określenie grupy docelowej
  • zaprojektowanie oferty skierowanej do pacjenta zagranicznego – dobór usług placówki medycznej do sprzedaży na wybranych rynkach zagranicznych
  • zaprojektowanie strategii komunikacji z pacjentami i pośrednikami turystyki medycznej w różnych krajach, z uwzględnieniem różnic międzykulturowych oraz z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji
  • współpraca z pośrednikami na rynku turystyki medycznej, ubezpieczycielami, kluczowymi partnerami na rynku turystyki medycznej, polskimi i zagranicznymi organizacjami pozarządowymi

 

Turystyka zdrowotna wymaga specyficznego podejścia i wiedzy o rynku.

Wdrożenie i realizacja planów marketingowych w placówce medycznej (marketing 360 stopni) na rynkach międzynarodowych

  • audyt lub przygotowanie strony internetowej na wybrane rynki zagranicznrecherchee
  • SEO, SEM, social media marketing, email marketing, content marketing, inbound marketing
  • kreacja i grafika – przygotowanie materiałów reklamowych (projektów graficznych, materiałów video itp.)
  • redakcja i tłumaczenie tekstów na wybrane rynki docelowe
  • międzynarodowa obsługa prasowa

 

Medical Travel Partner wydał pierwsze na rynku polskim praktyczne opracowanie dotyczące rynku turystyki medycznej w Polsce i na świecie.

Kompendium “Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagraniczngo”

Jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego?

Takie pytanie najczęściej pojawia się w zapytaniach do Medical Travel Partner od placówek medycznych chcących zaistnieć na rynku międzynarodowym. Najczęściej chcą prostej recepty, podpisania umowy prowizyjnej i oczekują, że za tydzień pod drzwiami ich kliniki pojawi się pełny autobus pacjentów oczekujących na skorzystanie z ich oferty leczniczej z gotówką w kieszeni.

Od 4 lat zajmujemy się rynkiem turystyki medycznej promując polskie usługi zdrowotne na świecie. Zdobyliśmy jako zespół dużo doświadczeń, podglądaliśmy na rynku najlepsze praktyki, obsłużyliśmy 1000 zagranicznych pacjentów w polskiej klinice z 51 krajów. Prowadziliśmy 3- letni projekt promocji turystyki medycznej na rynkach międzynarodowych dla Ministerstwa Gospodarki. Chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniami pomagając placówkom medycznym w planowaniu strategii, prowadzimy szkolenia i warsztaty dotyczące obsługi i koordynacji pacjenta zagranicznego.

Rozwój polskiej turystyki medycznej jest na początku drogi. Idziemy w dobrym kierunku, rozwijamy się, coraz więcej podmiotów medycznych zauważa kompleksowość tego zjawiska i potrzebę celowego inwestowania na tym szybko rosnącym rynku. Konsekwentne promowanie Polski w ostatnich 3 latach również przyniosło efekty i Polska znalazła się jako jedyny kraj z Europy Środkowo- Wschodniej na światowej mapie turystyki medycznej jako preferowana destynacja.

Oddajemy w Państwa ręce pierwszy na polkim rynku poradnik dla placówek medycznych chcących zaistnieć na rynku międzynarodowym. Nie jest to opracowanie naukowe, jest to praktyczny poradnik oparty o własne doświadczenia i wiedzę, którą zdobyliśmy min. uczestnicząc w 12 międzynarodowych branżowych konferencjach w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Monako, Dubaju, organizując 7 misji gospodarczych do UK, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii, Rosji, USA i goszcząc 84 konsultantów, pośredników i ubezpieczycieli z całego świata na wizytach studyjnych w Polsce.

Poradnik ten kierujemy do kadry zarządzającej, pracowników działu marketingu i sprzedaży w podmiotach medycznych zainteresowanych wejściem ze swoją ofertą medyczną na rynki międzynarodowe.

Promocja na rynkach zagranicznych to długofalowy proces. Wymaga on dokładnego zaplanowania, dużego wkładu pracy i odpowiednich środków na inwestycje.

Polecamy zakup naszej najnowszej publikacji.

 

 

Koszt zakupu kompendium:

99 zł

 

Aby zakupić książkę należy wpłacić na konto:

MBank:

08 1140 2004 0000 3202 7680 5917

Medical Travel Europe sp zoo

Ul. Nowoursynowska 178b

02-787 Warszawa

Nip 951 233 17 27

 

W tytule przelewu – adres do wysyłki książki.

Książka po zaksięgowaniu przelewu będzie wysłana kurierem- czas dostawy około 48h.

 

W celu otrzymania faktury prośba o napisania e- maila z danymi do faktury:

m.rutkowska@medicaltravelpartner.pl

 

 

OPIS kompendium:

 

Kompendium dla menedżerów placówek medycznych.

Książka 148 stron, oprawa twarda. Dostawa kurierem w ciągu 2 dni roboczych.

 

ROZDZIAŁ I

  1. Definicje turystyki medycznej
  2. Wartość światowego rynku turystyki medycznej i jego rozwój
  3. Turystyka medyczna w Polsce
  4. Klastry turystyki medycznej
  5. Dyrektywa transgraniczna UE „Pacjenci bez granic“

 

ROZDZIAŁ II

  1. Etapy opracowania strategii na rynki międzynarodowe
  2. Analiza otoczenia i wybranych rynków docelowych dla Polski
  3. Analiza biznesowa 
  4. Marketing i promocja na rynku turystyki medycznej
  5. Najlepsze przykłady promocji placówek polskich i zagranicznych

 

 

ROZDZIAŁ III

  1. Ankieta „Czy moja placówka jest gotowa na przyjęcie pacjenta zagranicznego?“
  2. Procedura obsługi pacjenta zagranicznego gotowa do wdrożenia w placówce medycznej

 

 

  Kompendium dodatkowo zawiera:

  • listę organizacji i pośredników znaczących na rynku turystyki medycznej
  • listę punktów kontaktowych uruchomionych w ramach dyrektywy transgranicznej EU

Kompendium odpowiada na potrzeby z zakresu informacji biznesowej dla podmiotów:

  • Placówki medyczne
  • Pośrednicy medyczni
  • Firmy świadczące usługi marketingowe dla podmiotów medycznych
  • Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
  • Instytucje rządowe, akademickie i badawcze

     KIEDY  powinieneś przeczytać kompendium ?

 

  • Jeżeli zastanawiasz się, czy jest sens inwestować swój cenny czas i pieniądze w pozyskiwanie pacjenta zagranicznego ?
  • Jeżeli wahasz się czy środki i zasoby, którymi dysponuje Twoja placówka medyczna powinny być skierowane na rynek polski  czy rynki zagraniczne?
  • Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć najlepszą ofertę, jak ją wycenić, na jakie rynki, dla jakich pacjentów?
  • Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak promować i sprzedawać swoją ofertę, jak współpracować z pośrednikami?
  • Czy warto jest zrobić międzynarodową certyfikację?
  • Jakie organizacje są kluczowe na rynku turystyki medycznej, z którymi warto współpracować?

 

 Kompendium jest niezbędnym narzędziem w sytuacjach biznesowych:

 

  • Uruchamianie współpracy w zakresie pozyskiwania pacjenta zagranicznego z pośrednikiem medycznym
  • Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w zakresie pośrednictwa w usługach medycznych
  • Tworzenie strategii rozwoju firmy i oferty na przyszłość
  • Ocena kierunków rozwoju rynku w segmencie turystyki medycznej
  • Wdrożenie procedur obsługi pacjenta
  • Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w sektorze prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce

 

“Kompendium jest nie tylko dla menedżerów placówek medycznych, ale także pośredników turystyki medycznej, czy studentów kierunków turystycznych, medycznych, ekonomicznych i pokrewnych. Warto nadmienić, że Pani Rutkowska przyczyniła się do postrzegania Polski jako destynacji turystyki medycznej. Dzięki czemu kraj ten znalazł się na światowej liście rankingowej Medical Tourism Index 2016 i zajmuje pozycję lidera wśród regionu krajów Europy Środkowo-Wschodniej”.

Dr Adrian Lubowiecki-Vikuk Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

“Kompendium jest jedyną pozycją na rynku polskim, która kompleksowo podchodzi do tematu turystyki medycznej. Obejmuje charakterystykę rynków zagranicznych, marketing i aspekty obsługi pacjenta. Prowadzi za rękę i po- maga opracować odpowiednią strategię dla placówki medycznej”.

Małgorzata Gałązka-Sobotka Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego

„Książka jest praktyczna, nie teoretyczna. Napisana zrozumiałym językiem osoby, która sprowadza pacjentów z zagranicy. Czuć, szczególnie w obszarze marketingu i w dziale dotyczącym obsługi pacjenta zagranicznego, duże doświadczenie i praktykę”.

Dariusz Malczyk Dyrektor Szpitala Św. Rodziny w Warszawie