Marketing usług medycznych

Marketing medyczny to kompleksowa strategia zmierzająca do sprzedaży świadczenia czy produktu medycznego. To budowanie zadowalających relacji z klientem i wysoka jakość obsługi, która spowoduje pozyskanie kolejnych usatysfakcjonowanych pacjentów oraz utrzymanie dotychczasowych. Spójny wizerunek organizacji świadczącej usługę zdrowotną i zespołu medycznego, zaowocuje mocną pozycją szpitala czy centrum medycznego na polskim rynku usług medycznych, a także międzynarodowym. Zaawansowana kultura marketingowa ośrodka medycznego przełoży się na lepsze wyniki finansowe w długofalowej perspektywie, a nie tylko pojedynczą sprzedażą wizyty lekarskiej, badania czy zabiegu medycznego.

Od czego podmiot świadczący usługę medyczną powinien zacząć?

Jednym z pierwszych pytań jakie musi zadać sobie organizacja, jest to kto jest zainteresowany moją usługą medyczną, jaki jest “mój pacjent” i co mogę mu zaoferować. Drugi etap to segmentacja rynku i dobranie rynku docelowego. Celem działań marketingowych będzie tworzenie, komunikowanie się, dystrybucja wartości i zyskowność. Wartość danej usługi czy produktu nie może być tylko doceniana przez organizację zdrowotną, to klient musi ją postrzegać i respektować.

Opracowanie wartościowej oferty i zainteresowanie nią konsumentów, powinno odbyć się w oparciu o świadomość jej istnienia, postrzeganie jej jako akceptowalnej i dostępnej oraz niedrogiej. Wszystko z punktu widzenia pacjenta i jego bliskich.

Podmiot medyczny musi budować sukcesywnie swoją pozycję na rynku docelowym. Zdobyć uznanie, na przykład, jako organizacja najlepiej obsługująca pacjentów, wdrażająca najnowocześniejsze metody diagnostyczne i terapeutyczne oraz zrzeszająca najlepszych specjalistów.

Powyższe wymaga umiejętności badania rynku, projektowania produktów/usług, ich właściwej dystrybucji, ustalania cen, form reklamy, promocji sprzedaży i zarządzania sprzedażą. 

Komunikacja marketingowa w promocji usług medycznych

kaboompics.com_Customers & Users - Color Wheel

Użycie odpowiednich środków komunikacji marketingowej służy opisaniu pacjentom oferowanych przez placówkę medyczną korzyści i pozycjonowaniu danej marki. Odpowiedni ich dobór i realizacja planów marketingowych zwiększa wartość marki – zakodowanie jej w pamięci odbiorców, kreację wizerunku, wzmocnienie więzi między marką a konsumentem i przede wszystkim wywołanie odpowiedzi na markę. Należy zadbać o każdy kontakt z marką – może on wzmocnić lub osłabić wizerunek placówki medycznej w oczach pacjentów i ich rodziny.

Kanały komunikacji w sprzedaży usług medycznych

  • Reklama. Prezentacja usług oferowanych przez podmiot lub zespół medyczny.
  • Promocja sprzedaży. Forma zachęceń wspomagająca sprzedaż.
  • Imprezy i promocja wydarzeń. Aktywności zaprojektowane, aby stworzyć interakcje z marką.
  • Public relations. Promowanie i ochrona wizerunku podmiotu medycznego.
  • Sprzedaż osobista. Interakcja z każdym pacjentem, lub ich grupą, w celu odpowiedzi na pytania czy dobór odpowiedniej usługi.
  • Marketing bezpośredni. Bezpośrednia komunikacja poprzez pocztę elektroniczną, telefon czy Internet.

Dowiedz się więcej:

 “Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego” – kompendium wiedzy dla menedżerów w ochronie zdrowia, przedsiębiorców, właścicieli klinik i gabinetów, pracowników działu marketingu i sprzedaży “

Koszt zakupu kompendium:  99 zł

 

Aby zakupić książkę należy wpłacić na konto:

MBank:

08 1140 2004 0000 3202 7680 5917

Medical Travel Europe sp zoo

Ul. Nowoursynowska 178b

02-787 Warszawa

Nip 951 233 17 27

 

W tytule przelewu – adres do wysyłki książki.

Książka po zaksięgowaniu przelewu będzie wysłana kurierem- czas dostawy około 48h.

 

W celu otrzymania faktury prośba o napisania e- maila z danymi do faktury:

m.rutkowska@medicaltravelpartner.pl

 

 

OPIS kompendium:

 

Kompendium dla menedżerów placówek medycznych.

Książka 148 stron, oprawa twarda. Dostawa kurierem w ciągu 2 dni roboczych.

 

ROZDZIAŁ I

  1. Definicje turystyki medycznej
  2. Wartość światowego rynku turystyki medycznej i jego rozwój
  3. Turystyka medyczna w Polsce
  4. Klastry turystyki medycznej
  5. Dyrektywa transgraniczna UE „Pacjenci bez granic“

 

ROZDZIAŁ II

  1. Etapy opracowania strategii na rynki międzynarodowe
  2. Analiza otoczenia i wybranych rynków docelowych dla Polski
  3. Analiza biznesowa 
  4. Marketing i promocja na rynku turystyki medycznej
  5. Najlepsze przykłady promocji placówek polskich i zagranicznych

 

 

ROZDZIAŁ III

  1. Ankieta „Czy moja placówka jest gotowa na przyjęcie pacjenta zagranicznego?“
  2. Procedura obsługi pacjenta zagranicznego gotowa do wdrożenia w placówce medycznej

 

 

  Kompendium dodatkowo zawiera:

  • listę organizacji i pośredników znaczących na rynku turystyki medycznej
  • listę punktów kontaktowych uruchomionych w ramach dyrektywy transgranicznej EU

Kompendium odpowiada na potrzeby z zakresu informacji biznesowej dla podmiotów:

  • Placówki medyczne
  • Pośrednicy medyczni
  • Firmy świadczące usługi marketingowe dla podmiotów medycznych
  • Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
  • Instytucje rządowe, akademickie i badawcze

     KIEDY  powinieneś przeczytać kompendium ?

 

  • Jeżeli zastanawiasz się, czy jest sens inwestować swój cenny czas i pieniądze w pozyskiwanie pacjenta zagranicznego ?
  • Jeżeli wahasz się czy środki i zasoby, którymi dysponuje Twoja placówka medyczna powinny być skierowane na rynek polski  czy rynki zagraniczne?
  • Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć najlepszą ofertę, jak ją wycenić, na jakie rynki, dla jakich pacjentów?
  • Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak promować i sprzedawać swoją ofertę, jak współpracować z pośrednikami?
  • Czy warto jest zrobić międzynarodową certyfikację?
  • Jakie organizacje są kluczowe na rynku turystyki medycznej, z którymi warto współpracować?

 

 Kompendium jest niezbędnym narzędziem w sytuacjach biznesowych:

 

  • Uruchamianie współpracy w zakresie pozyskiwania pacjenta zagranicznego z pośrednikiem medycznym
  • Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w zakresie pośrednictwa w usługach medycznych
  • Tworzenie strategii rozwoju firmy i oferty na przyszłość
  • Ocena kierunków rozwoju rynku w segmencie turystyki medycznej
  • Wdrożenie procedur obsługi pacjenta
  • Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w sektorze prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce

 

“Kompendium jest nie tylko dla menedżerów placówek medycznych, ale także pośredników turystyki medycznej, czy studentów kierunków turystycznych, medycznych, ekonomicznych i pokrewnych. Warto nadmienić, że Pani Rutkowska przyczyniła się do postrzegania Polski jako destynacji turystyki medycznej. Dzięki czemu kraj ten znalazł się na światowej liście rankingowej Medical Tourism Index 2016 i zajmuje pozycję lidera wśród regionu krajów Europy Środkowo-Wschodniej”.

Dr Adrian Lubowiecki-Vikuk Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

“Kompendium jest jedyną pozycją na rynku polskim, która kompleksowo podchodzi do tematu turystyki medycznej. Obejmuje charakterystykę rynków zagranicznych, marketing i aspekty obsługi pacjenta. Prowadzi za rękę i po- maga opracować odpowiednią strategię dla placówki medycznej”.

Małgorzata Gałązka-Sobotka Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego

„Książka jest praktyczna, nie teoretyczna. Napisana zrozumiałym językiem osoby, która sprowadza pacjentów z zagranicy. Czuć, szczególnie w obszarze marketingu i w dziale dotyczącym obsługi pacjenta zagranicznego, duże doświadczenie i praktykę”.

Dariusz Malczyk Dyrektor Szpitala Św. Rodziny w Warszawie