Marketing medyczny to kompleksowa strategia zmierzająca do sprzedaży świadczenia czy produktu medycznego. To budowanie zadowalających relacji z klientem i wysoka jakość obsługi, która spowoduje pozyskanie kolejnych usatysfakcjonowanych pacjentów oraz utrzymanie dotychczasowych. Spójny wizerunek organizacji świadczącej usługę zdrowotną i zespołu medycznego, zaowocuje mocną pozycją szpitala czy centrum medycznego na polskim rynku usług medycznych, a także międzynarodowym. Zaawansowana kultura marketingowa ośrodka medycznego przełoży się na lepsze wyniki finansowe w długofalowej perspektywie, a nie tylko pojedynczą sprzedażą wizyty lekarskiej, badania czy zabiegu medycznego.
Od czego podmiot świadczący usługę medyczną powinien zacząć?
Jednym z pierwszych pytań jakie musi zadać sobie organizacja, jest to kto jest zainteresowany moją usługą medyczną, jaki jest “mój pacjent” i co mogę mu zaoferować. Drugi etap to segmentacja rynku i dobranie rynku docelowego. Celem działań marketingowych będzie tworzenie, komunikowanie się, dystrybucja wartości i zyskowność. Wartość danej usługi czy produktu nie może być tylko doceniana przez organizację zdrowotną, to klient musi ją postrzegać i respektować.
Opracowanie wartościowej oferty i zainteresowanie nią konsumentów, powinno odbyć się w oparciu o świadomość jej istnienia, postrzeganie jej jako akceptowalnej i dostępnej oraz niedrogiej. Wszystko z punktu widzenia pacjenta i jego bliskich.
Podmiot medyczny musi budować sukcesywnie swoją pozycję na rynku docelowym. Zdobyć uznanie, na przykład, jako organizacja najlepiej obsługująca pacjentów, wdrażająca najnowocześniejsze metody diagnostyczne i terapeutyczne oraz zrzeszająca najlepszych specjalistów.
Powyższe wymaga umiejętności badania rynku, projektowania produktów/usług, ich właściwej dystrybucji, ustalania cen, form reklamy, promocji sprzedaży i zarządzania sprzedażą.
Komunikacja marketingowa w promocji usług medycznych
Użycie odpowiednich środków komunikacji marketingowej służy opisaniu pacjentom oferowanych przez placówkę medyczną korzyści i pozycjonowaniu danej marki. Odpowiedni ich dobór i realizacja planów marketingowych zwiększa wartość marki – zakodowanie jej w pamięci odbiorców, kreację wizerunku, wzmocnienie więzi między marką a konsumentem i przede wszystkim wywołanie odpowiedzi na markę. Należy zadbać o każdy kontakt z marką – może on wzmocnić lub osłabić wizerunek placówki medycznej w oczach pacjentów i ich rodziny.
Kanały komunikacji w sprzedaży usług medycznych
- Reklama. Prezentacja usług oferowanych przez podmiot lub zespół medyczny.
- Promocja sprzedaży. Forma zachęceń wspomagająca sprzedaż.
- Imprezy i promocja wydarzeń. Aktywności zaprojektowane, aby stworzyć interakcje z marką.
- Public relations. Promowanie i ochrona wizerunku podmiotu medycznego.
- Sprzedaż osobista. Interakcja z każdym pacjentem, lub ich grupą, w celu odpowiedzi na pytania czy dobór odpowiedniej usługi.
- Marketing bezpośredni. Bezpośrednia komunikacja poprzez pocztę elektroniczną, telefon czy Internet.
Dowiedz się więcej:
“Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego” – kompendium wiedzy dla menedżerów w ochronie zdrowia, przedsiębiorców, właścicieli klinik i gabinetów, pracowników działu marketingu i sprzedaży “
Koszt zakupu kompendium: 99 zł
Aby zakupić książkę należy wpłacić na konto:
MBank:
08 1140 2004 0000 3202 7680 5917
Medical Travel Europe sp zoo
Ul. Nowoursynowska 178b
02-787 Warszawa
Nip 951 233 17 27
W tytule przelewu – adres do wysyłki książki.
Książka po zaksięgowaniu przelewu będzie wysłana kurierem- czas dostawy około 48h.
W celu otrzymania faktury prośba o napisania e- maila z danymi do faktury:
m.rutkowska@medicaltravelpartner.pl
OPIS kompendium:
Kompendium dla menedżerów placówek medycznych.
Książka 148 stron, oprawa twarda. Dostawa kurierem w ciągu 2 dni roboczych.
ROZDZIAŁ I
- Definicje turystyki medycznej
- Wartość światowego rynku turystyki medycznej i jego rozwój
- Turystyka medyczna w Polsce
- Klastry turystyki medycznej
- Dyrektywa transgraniczna UE „Pacjenci bez granic“
ROZDZIAŁ II
- Etapy opracowania strategii na rynki międzynarodowe
- Analiza otoczenia i wybranych rynków docelowych dla Polski
- Analiza biznesowa
- Marketing i promocja na rynku turystyki medycznej
- Najlepsze przykłady promocji placówek polskich i zagranicznych
ROZDZIAŁ III
- Ankieta „Czy moja placówka jest gotowa na przyjęcie pacjenta zagranicznego?“
- Procedura obsługi pacjenta zagranicznego gotowa do wdrożenia w placówce medycznej
Kompendium dodatkowo zawiera:
- listę organizacji i pośredników znaczących na rynku turystyki medycznej
- listę punktów kontaktowych uruchomionych w ramach dyrektywy transgranicznej EU
Kompendium odpowiada na potrzeby z zakresu informacji biznesowej dla podmiotów:
- Placówki medyczne
- Pośrednicy medyczni
- Firmy świadczące usługi marketingowe dla podmiotów medycznych
- Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
- Instytucje rządowe, akademickie i badawcze
KIEDY powinieneś przeczytać kompendium ?
- Jeżeli zastanawiasz się, czy jest sens inwestować swój cenny czas i pieniądze w pozyskiwanie pacjenta zagranicznego ?
- Jeżeli wahasz się czy środki i zasoby, którymi dysponuje Twoja placówka medyczna powinny być skierowane na rynek polski czy rynki zagraniczne?
- Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć najlepszą ofertę, jak ją wycenić, na jakie rynki, dla jakich pacjentów?
- Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak promować i sprzedawać swoją ofertę, jak współpracować z pośrednikami?
- Czy warto jest zrobić międzynarodową certyfikację?
- Jakie organizacje są kluczowe na rynku turystyki medycznej, z którymi warto współpracować?
Kompendium jest niezbędnym narzędziem w sytuacjach biznesowych:
- Uruchamianie współpracy w zakresie pozyskiwania pacjenta zagranicznego z pośrednikiem medycznym
- Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w zakresie pośrednictwa w usługach medycznych
- Tworzenie strategii rozwoju firmy i oferty na przyszłość
- Ocena kierunków rozwoju rynku w segmencie turystyki medycznej
- Wdrożenie procedur obsługi pacjenta
- Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w sektorze prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce
“Kompendium jest nie tylko dla menedżerów placówek medycznych, ale także pośredników turystyki medycznej, czy studentów kierunków turystycznych, medycznych, ekonomicznych i pokrewnych. Warto nadmienić, że Pani Rutkowska przyczyniła się do postrzegania Polski jako destynacji turystyki medycznej. Dzięki czemu kraj ten znalazł się na światowej liście rankingowej Medical Tourism Index 2016 i zajmuje pozycję lidera wśród regionu krajów Europy Środkowo-Wschodniej”.
Dr Adrian Lubowiecki-Vikuk Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
“Kompendium jest jedyną pozycją na rynku polskim, która kompleksowo podchodzi do tematu turystyki medycznej. Obejmuje charakterystykę rynków zagranicznych, marketing i aspekty obsługi pacjenta. Prowadzi za rękę i po- maga opracować odpowiednią strategię dla placówki medycznej”.
Małgorzata Gałązka-Sobotka Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego
„Książka jest praktyczna, nie teoretyczna. Napisana zrozumiałym językiem osoby, która sprowadza pacjentów z zagranicy. Czuć, szczególnie w obszarze marketingu i w dziale dotyczącym obsługi pacjenta zagranicznego, duże doświadczenie i praktykę”.
Dariusz Malczyk Dyrektor Szpitala Św. Rodziny w Warszawie