Kampania AdWords czy pozycjonowanie organiczne?

Kampania AdWords czy pozycjonowanie organiczne?

Kampania AdWords czy pozycjonowanie organiczne?

Czym jest pozycjonowanie?

Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania m.in. w Google, a tym samym zwiększenie ilości jej odwiedzin. Składa się na to szereg czynności. Od czego należy zacząć? Na początek niezbędna jest optymalizacja strony. W dalszych etapach zdobywać należy dla naszej witryny odnośniki. Linki zewnętrzne, które kierują do naszego serwisu muszą być wysokiej jakości. 

Pozycjonowanie to również wartościowe treści. Są to artykuły, porady, infografiki, grafiki lub aktualności. Cały kontent, który umieszczamy w naszej witrynie jest pozytywnie postrzegany przez Google i oczywiście użytkowników naszego portalu, naszych przyszłych klientów. 

Trudności związane z pozycjonowaniem:pozycjonowanie w internecie

  • na efekt trzeba poczekać – pierwsze efekty są widocznie, zależnie od konkurencyjności i fraz, od kilku tygodni do paru miesięcy

UWAGA:  są firmy, które “przyśpieszają” ten proces, ale nie warto z ich usług korzystać; często kończy się to nałożeniem kary od Google, spadkiem już mozolnie osiągniętych pozycji i ilości odwiedzin

  • przy tworzeniu wartościowych treści warto wybrać frazy kluczowe pasujące do naszego biznesu, ale pozycjonować naszą stronę internetową na wiele fraz

Przewaga pozycjonowania nad płatną reklamą

Nasi potencjalni klienci prędzej zaufają treściom w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla Internauty jakość informacji w 10 pierwszych linkach jest o wiele wyższa niż ta w linkach sponsorowanych. Długotrwały efekt w postaci stabilnych wysokich pozycji i wzrost odwiedzin z miesiąca na miesiąc to opłacalne rozwiązanie. Wypozycjonowana i zoptymalizowana strona to gwarancja stałego pozyskiwania nowych użytkowników czy klientów oraz zwiększająca się ilość wejść na stronę internetową. 

Czym charakteryzuje się kampania AdWords?

Google AdWords to forma reklamy, gdzie płacimy za kliknięcie użytkownika i jego przejście na naszą stronę internetową. Mamy tu natychmiastowy efekt. Reklama Google Adwords zajmuje określone miejsce w wyszukiwarce (prawa część strony oraz pierwsze 3 pozycje). Są one wyróżnione w charakterystyczny i widoczny sposób od naturalnych wyników wyszukiwania.

Za jedno kliknięcie naszego potencjalnego klienta zapłacimy od kilku groszy do kilkunastu złotych. Nie opłacamy wyświetlania się reklamy, tylko kliknięcie. Wszystko zależy od naszej konkurencji. Potrzebujemy listy słów kluczowych i tekstów reklamowych, ustalamy budżet i doprecyzowujemy zasięg kampanii. W trakcie trwania kampanii możemy reagować na trendy, modyfikować kampanię na bieżąco i analizować wyniki. To super sposób na wzmocnienie danej części naszego planu marketingowego, np. promocję wydarzenia czy szczególnej promocji wybranej usługi. 

W kampanii AdWords mamy do czynienia ze zmiennością cen za kliknięcie. Konkurencja, która chce również się promować na wybrane przez nas frazy może być skłonna zapłacić wyższą stawkę za kliknięcie. W bardzo krótkim czasie koszt kliknięcia może wzrosnąć. Musimy szybko zareagować i przeznaczyć większe środki na kampanię. 

Część naszych potencjalnych klientów nie widzi lub celowo ignoruje reklamy, również AdWords. 

Pozycjonowanie czy AdWords – co wybrać?

Rozwiązaniem jest dobranie danego narzędzia do profilu naszej działalności i do etapu planu marketingowego w jakim się znaleźliśmy. Zadbanie o to, aby strona internetowa była wykonana zgodnie z najnowszym know how to podstawa, ponieważ wiąże się to zarówno z pozycjonowaniem, jak i Adwords. Inwestycja w obydwie formy promocji w Internecie to kompleksowe i efektywne podejście.