“Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego” to pierwsza książka o turystyce medycznej, która kompleksowo i praktycznie opisuje wszystkie aspekty związane z zaistnieniem placówki medycznej na rynku turystyki medycznej.
Jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego?

książka o turystyce medycznej
Takie pytanie najczęściej pojawia się w zapytaniach do Medical Travel Partner od placówek medycznych chcących zaistnieć na rynku międzynarodowym. Najczęściej chcą prostej recepty, podpisania umowy prowizyjnej i oczekują, że za tydzień pod drzwiami ich kliniki pojawi się pełen autobus pacjentów oczekujących na skorzystanie z ich oferty leczniczej z gotówką w kieszeni.
Od 4 lat zajmujemy się rynkiem turystyki medycznej promując polskie usługi zdrowotne na świecie. Zdobyliśmy jako zespół dużo doświadczeń, podglądaliśmy na rynku najlepsze praktyki, obsłużyliśmy 1000 zagranicznych pacjentów w polskiej klinice z 51 krajów. Prowadziliśmy 3- letni projekt promocji turystyki medycznej na rynkach międzynarodowych dla Ministerstwa Gospodarki. Chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniami pomagając placówkom medycznym w planowaniu strategii, prowadzimy szkolenia i warsztaty dotyczące obsługi i koordynacji pacjenta zagranicznego.
Jak promowaliśmy Polskę dotychczas?
Rozwój polskiej turystyki medycznej jest na początku drogi. Idziemy w dobrym kierunku, rozwijamy się, coraz więcej podmiotów medycznych zauważa kompleksowość tego zjawiska i potrzebę celowego inwestowania na tym szybko rosnącym rynku. Konsekwentne promowanie Polski w ostatnich 3 latach również przyniosło efekty i Polska znalazła się jako jedyny kraj z Europy Środkowo- Wschodniej na światowej mapie turystyki medycznej jako preferowana destynacja.
Oddajemy w Państwa ręce pierwszy na polskim rynku poradnik dla placówek medycznych chcących zaistnieć na rynku międzynarodowym. Nie jest to opracowanie naukowe, jest to praktyczny poradnik oparty o własne doświadczenia i wiedzę, którą zdobyliśmy min. uczestnicząc w 12 międzynarodowych branżowych konferencjach w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Monako, Dubaju, organizując 7 misji gospodarczych do UK, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii, Rosji, USA i goszcząc 84 konsultantów, pośredników i ubezpieczycieli z całego świata na wizytach studyjnych w Polsce.

Książka o turystyce medycznej
Kto powinien przeczytać książkę o turystyce medycznej?
Poradnik ten kierujemy do kadry zarządzającej, pracowników działu marketingu i sprzedaży w podmiotach medycznych zainteresowanych wejściem ze swoją ofertą medyczną na rynki międzynarodowe.
Promocja na rynkach zagranicznych to długofalowy proces. Wymaga on dokładnego zaplanowania, dużego wkładu pracy i odpowiednich środków na inwestycje.
Polecamy zakup naszej najnowszej publikacji!
Książka tylko do zakupienia online!
KUP TERAZ
Koszt zakupu kompendium:
99 zł
Aby zakupić książkę należy wpłacić na konto:
MBank:
08 1140 2004 0000 3202 7680 5917
Medical Travel Europe sp zoo
Ul. Nowoursynowska 178b
02-787 Warszawa
Nip 951 233 17 27
W tytule przelewu – adres do wysyłki książki.
Książka po zaksięgowaniu przelewu będzie wysłana kurierem- czas dostawy około 48h.
W celu otrzymania faktury prośba o napisania e- maila z danymi do faktury:
m.rutkowska@medicaltravelpartner.pl
OPIS kompendium:
Kompendium dla menedżerów placówek medycznych.
Książka 148 stron, oprawa twarda. Dostawa kurierem w ciągu 2 dni roboczych.
ROZDZIAŁ I
- Definicje turystyki medycznej
- Wartość światowego rynku turystyki medycznej i jego rozwój
- Turystyka medyczna w Polsce
- Klastry turystyki medycznej
- Dyrektywa transgraniczna UE „Pacjenci bez granic“
ROZDZIAŁ II
- Etapy opracowania strategii na rynki międzynarodowe
- Analiza otoczenia i wybranych rynków docelowych dla Polski
- Analiza biznesowa
- Marketing i promocja na rynku turystyki medycznej
- Najlepsze przykłady promocji placówek polskich i zagranicznych
ROZDZIAŁ III
- Ankieta „Czy moja placówka jest gotowa na przyjęcie pacjenta zagranicznego?“
- Procedura obsługi pacjenta zagranicznego gotowa do wdrożenia w placówce medycznej
Kompendium dodatkowo zawiera:
- listę organizacji i pośredników znaczących na rynku turystyki medycznej
- listę punktów kontaktowych uruchomionych w ramach dyrektywy transgranicznej EU
Kompendium odpowiada na potrzeby z zakresu informacji biznesowej dla podmiotów:
- Placówki medyczne
- Pośrednicy medyczni
- Firmy świadczące usługi marketingowe dla podmiotów medycznych
- Firmy konsultingowe, badawcze i analityczne
- Instytucje rządowe, akademickie i badawcze
KIEDY powinieneś przeczytać kompendium ?
- Jeżeli zastanawiasz się, czy jest sens inwestować swój cenny czas i pieniądze w pozyskiwanie pacjenta zagranicznego ?
- Jeżeli wahasz się czy środki i zasoby, którymi dysponuje Twoja placówka medyczna powinny być skierowane na rynek polski czy rynki zagraniczne?
- Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak stworzyć najlepszą ofertę, jak ją wycenić, na jakie rynki, dla jakich pacjentów?
- Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak promować i sprzedawać swoją ofertę, jak współpracować z pośrednikami?
- Czy warto jest zrobić międzynarodową certyfikację?
- Jakie organizacje są kluczowe na rynku turystyki medycznej, z którymi warto współpracować?
Kompendium jest niezbędnym narzędziem w sytuacjach biznesowych:
- Uruchamianie współpracy w zakresie pozyskiwania pacjenta zagranicznego z pośrednikiem medycznym
- Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w zakresie pośrednictwa w usługach medycznych
- Tworzenie strategii rozwoju firmy i oferty na przyszłość
- Ocena kierunków rozwoju rynku w segmencie turystyki medycznej
- Wdrożenie procedur obsługi pacjenta
- Uruchomienie nowego przedsiębiorstwa w sektorze prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce
“Kompendium jest nie tylko dla menedżerów placówek medycznych, ale także pośredników turystyki medycznej, czy studentów kierunków turystycznych, medycznych, ekonomicznych i pokrewnych. Warto nadmienić, że Pani Rutkowska przyczyniła się do postrzegania Polski jako destynacji turystyki medycznej. Dzięki czemu kraj ten znalazł się na światowej liście rankingowej Medical Tourism Index 2016 i zajmuje pozycję lidera wśród regionu krajów Europy Środkowo-Wschodniej”.
Dr Adrian Lubowiecki-Vikuk Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
“Kompendium jest jedyną pozycją na rynku polskim, która kompleksowo podchodzi do tematu turystyki medycznej. Obejmuje charakterystykę rynków zagranicznych, marketing i aspekty obsługi pacjenta. Prowadzi za rękę i po- maga opracować odpowiednią strategię dla placówki medycznej”.
Małgorzata Gałązka-Sobotka Dyrektor Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia Uczelni Łazarskiego
„Książka jest praktyczna, nie teoretyczna. Napisana zrozumiałym językiem osoby, która sprowadza pacjentów z zagranicy. Czuć, szczególnie w obszarze marketingu i w dziale dotyczącym obsługi pacjenta zagranicznego, duże doświadczenie i praktykę”.
Dariusz Malczyk Dyrektor Szpitala Św. Rodziny w Warszawie