Szkolenie „Turystyka medyczna w praktyce czyli jak pozyskać pacjenta zagranicznego“
Szkolenia “Jak pozyskać pacjenta zagranicznego”
Turystyka medyczna jest sektorem polskiej gospodarki, która jest wspierana finansowo przez Ministerstwo Rozwoju w roku 2017. Dodatkowo, Polska jako jedyny kraj wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej została umieszczona na mapie światowych preferowanych destynacji w turystyce medycznej wg. Medical Tourism Index. Polska została wyróżniona spośród innych krajów regionu i warto, aby placówki medyczne w Polsce były gotowe na przyjmowanie pacjentów zagranicznych.
Zapraszamy szczególnie na szkolenie “Jak pozyskać pacjenta zagranicznego” właścicieli i menedżerów placówek medycznych, dyrektorów działów marketingu i sprzedaży.
Turystyka i medycyna to dwie prężnie rozwijające się gałęzie gospodarki. Ich przenikanie się powoduje w ostatnich latach intensywny rozwój turystyki zdrowotnej. Nowe technologie i dynamiczny rozwój telemedycyny ułatwiają komunikację lekarz-pacjent, pozwalają znaleźć najlepsze ośrodki lub niedostępne procedury medyczne.
MODUŁ I
Szkolenia jak pozyskać pacjenta zagranicznego
Rynek turystyki medycznej na świecie i w Polsce. Najlepsze przykłady promocji w turystyce medycznej. Doświadczenia polskich i zagranicznych placówek w turystyce medycznej.
– startegie i metody pozyskiwania pacjentów, najczęstrze procedury,
– przygotowanie oferty i wycena
– przygotowanie placówki medycznej i praktyczne aspekty obsługi.
– współpraca pośrednik- placówka medyczna (praktyczne aspekty, wysokość prowizji, odpowiedzialności)
- Umowa pośrednik- placówka
- Umowa pacjent – placówka
- Współpraca z innymi pośrednikami
MODUŁ II
Szkolenia jak pozyskać pacjenta zagranicznego
Przykłady najlepszych praktyk z zastosowania narzedzi e-marketingowych na rynku turystyki medycznej. Przyklad kliniki in vitro w USA, przyklad kliniki kardiologicznej w Polsce.
- budowa strategii
- wykorzystanie narzedzi : social media, google etc.
- przyklady budowania słow kluczowych, planowanie kampanii
- przyklady geotargeting
- analiza google advert
- przyklady konwersji
MODUŁ III
Szkolenia jak pozyskać pacjenta zagranicznego
Warsztaty : Budowanie praktycznego procesu obslugi pacjenta zagranicznego
- audyt przygotowania placowki
- „Czy moja placówka przygotowana jest na przyjęcie pacjenta zagranicznego“
- przygotowanie procedury wewnetrznej w placówce (template)
- ankieta satysfakcji obslugi pacjenta (miedzynarodowe standardy, najlepsze praktyki )
- certyfikacja przez MTA (Medical Tourism Association) – praktyczne aspekty miedzynarodowej certyfikacji obsługi pośredników medycznych
W szkoleniu powinni uczestniczyć:
– Zarządzający placówką medyczną
– Pracownicy działów marketingu i sprzedaży usług medycznych
– Personel działów obsługi pacjenta
– Lekarze
– Pielęgniarki
– Personel pomocniczy
– Pracownicy firm pośredniczących
TRENER
Magdalena Rutkowska M.D.
Lekarka z wykształcenia. Ukończyła podyplomowe studia z zarządzania w ochronie zdrowia oraz zdobyła tytuł Black Belta w zarządzaniu jakością Lean Six Sigma. Posiada ponad 18-letnie doświadczenie w marketingu i zarządzaniu zarówno w przemyśle farmaceutycznym (Eli Lilly, Boehringer Ingelheim) jak i na rynku medycznym w Polsce i zagranicą.
Od 6 lat rozwija i kreuje branżę turystyki medycznej. Zarządzała placówkami medycznymi, sprowadziła na leczenie ponad 1000 pacjentów zagranicznych oraz prowadziła program promocji polskiej turystyki medycznej na 7 rynkach zagranicznych w UK, USA, Rosji, Szwecji, Danii, Norwegii i Niemczech.
Dzisiaj prowadzi audyty placówek medycznych, szkolenia z zakresu turystyki medycznej, warsztaty ze strategii na rynkach zagranicznych i procesu obsługi pacjenta zagranicznego, jest zapraszana jako wykladowca w programie MBA w ochronie zdrowia Uczelni Łazarskiego oraz na wiele krajowych i miedzynarodowych konferencji. Autorka książki „Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego”
2011-2012 Prezes Ameds Centrum – wdrożyła innowacyjne metody leczenia CCSVI (na stwardnienie rozsiane) i HIFU (na raka prostaty) pozyskując ponad 1000 pacjentów z ponad 54 krajów świata.
2012-2015 Koordynator Konsorcjum (AMEDS, PAIiIZ, EUCP) realizującego program promocji polskiej turystyki medycznej na 7 rynkach międzynarodowych: UK, USA, Rosja, Niemcy
Od 2015 roku konsultant placówek medycznych w Polsce. Prowadzi szkolenia „Jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego” „Jak zbudować przewagę konkurencyjną na rynkach międzynarodowych” Współpracuje z EMA (European Medical Association) tworzyć European Medical Travel Association. Wykładowca MBA w ochronie zdrowia Uczelni Łazarskiego. Współtworzy model kompetencji koordynatora turysty zdrowotnego Uczelni SGH.
Przykładowe wystąpienia:
- 3rd Medical Tourism Conference CE, (Warszawa, 2017); 2nd Medical Tourism Conference (Budapeszt 2016); 1st Medical Tourism Conference (Praga 2015)
- World Medical Tourism Congress WMTC 2011 (Chicago, USA); WMTC 2012 (Miami, USA); WMTC 2013 (Las Vegas, USA); WMTC 2014 (Washington, USA)
- Global Facilitators Forum (Las Vegas 2013)
- I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej, październik 2016
- Moduł “Turystyka medyczna w praktyce” na MBA w Ochronie Zdrowia , Uczelnia Łazarskiego, 2017, 2016, 2015, 2014
- „Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem i kadrami w prywatnej służbie zdrowia” PARP 2013
- Ogólnopolskie Forum Ochrony Zdrowia, marzec 2015
- Polish Medical Tourism Promotion, Trade Mission in USA, New York, 2013
- Forum Turystyki Zdrowotnej, Lublin, 2016
- Targi turystyki medycznej, Turcja 2013„Poland your health destination“
- International Medical Travel Conference (IMTEC 2013 (Monaco); IMTEC 2014, (Dubaj) „Poland future European medical tourism hub“
- Polish Medical Tourism Conference, Berlin ITB (2014 ) ITB March 2015 “Przewaga polskich placówek medycznych”
- „Projekt Promocji turystyki medycznej na rynkach międzynarodowych“, Marketing i promocja w ochronie zdrowia 2012
- „Potencjał polskiej turystyki medycznej“, Ochrona praw pacjenta 2012
- Forum Rynku Zdrowia „Medycyna bez granic“ październik 2013
- “Mobilność na rynku pracy w sektorze turystyki medycznej i turystyki morskiej”, Baltic Forum, „Wpływ turystyki medycznej na zatrudnienie w Polsce“ czerwiec 2013
- „Potencjał turystyki medycznej na rynku USA“, American Chamber of Commerce, październik 2013
- „Perspektywy turystyki medycznej w woj. Pomorskim“, Gdańska Organizacja Turystyczna, listopad 2013
- „Potencjał rynku turystyki medycznej w Europie“ Nowe trendy w turystyce, Gdańsk, marzec 2014
- Zorganizowała wraz z PAIiIZ (Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych) 7 misji gospodarczych dla polskich placówek medycznych do Londynu (UK), Kopenhagii (Dania), Moskwy (Rosja, Sztokholmu (Szwecja) , Oslo (Norwegia), Berlinie i Kolonie (Niemcy)
- Odpowiadała za realizację 6 study tour do Polski i przyjazd 84 kontrahentów branży turystyki medycznej z 7 krajów (USA, UK, Rosja, Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy) do polskich placówek medycznych
TERMINY
http://www.ibfgroup.pl/szkolenia/21-11-turystyka-medyczna-w-praktyce-jak-skutecznie-pozyskac-pacjenta-z-zagranicy/informacje.html