Turystyka medyczna

Turystyka medyczna

Turystyka medyczna to podróż pacjenta, często z osobami bliskimi, do innego państwa, regionu innego niżturystyka medyczna stałe miejsce zamieszkania, celem skorzystania z usługi medycznej. Powodem wyjazdu jest m.in. chęć poprawy stanu zdrowia, specjalistyczna opieka medyczna, rehabilitacja czy skorzystanie z oferty SPA&Wellness. 

Turystyka i medycyna to dwie prężnie rozwijające się gałęzie gospodarki. Ich przenikanie się powoduje w ostatnich latach intensywny rozwój turystyki zdrowotnej. Nowe technologie i dynamiczny rozwój telemedycyny ułatwiają komunikację lekarz-pacjent, nawet po powrocie turysty medycznego do kraju.

Dlaczego warto zainwestować w turystykę medyczną?

  • W 2011 roku odwiedziło Polskę 320 tys. zagranicznych pacjentów, a wartość rynku usług turystyki medycznej szacowana  była na 780 min PLN.

Polish Association of Medical Tourism

  • Wzrost rynku szacuje się na ponad 15% rocznie. Polska ma szansę stać się jednym z trzech najbardziej perspektywicznych kierunków dla zagranicznych pacjentów w Europie.

raport Grail Reaserch, 2009

  • Szacuje się, że rynek turystyki medycznej przynosi globalnie w ciągu roku przychody na poziomie 40 mld dolarów. Przyjmując 20% tempo wzrostu Komisja ds. Handlu Zagranicznego w Genewie (Internationl Trade Commision), przyjmuje się do roku 2015 globalne przychody z turystyki medycznej mogą wzrosnąć do 188 mld dolarów.

And now, hospitals as tourist spots, A.M.Olarte

  • Rocznie na całym globie w celach medycznych podróżuje ok. 5 mln ludzi. W Stanach Zjednoczonych ok.0,6 mln turystów poszukuje tańszej opieki medycznej poza granicami kraju, po Europie i do Europy podróżuje 1,75 mln, wewnątrz kontynentu azjatyckiego i do Azji – 2,25 mln.

Medical tourism statistics: Why McKinsey has got it wrong – medical travel, I. Youngman

  • Dyrektywa transgraniczna dot. dostępu do leczenia pacjentów z Unii Europejskiej stwarza wielką szansę dla polskich szpitali. To perspektywa ciągłego doskonalenia dla organizacji świadczącej usługi medycznej, możliwość poprawy jakości usług medycznych również dla polskich pacjentów. Najbliższe kilka lat efektywnych działań promocyjnych polskiej służby zdrowia pozwoli na poprawę wizerunku Polski na rynku globalnym i pozwoli utworzenie swojego rodzaju dobra narodowego.

Zespół Medical Travel Partner

Co generuje popyt na międzynarodowym rynku turystyki medycznej?

  • Pacjenci chcą poddać się zaawansowanej metodzie leczenia niedostępnej w krajowych ośrodkach medycznych. Nierzadko powodem do wyjazdu jest konieczność poddania się terapii nielegalnej w kraju pacjenta.
  • Za długi okres oczekiwania na diagnostykę i leczenie w kraju, mobilizuje pacjentów do poszukiwania rozwiązania w innych kraju.turystyka zdrowotna
  • Konkurencyjna cena i wysoka jakość usługi medycznej w centrach medycznych zagranicą.
  • Turyści medyczni poszukują innowacyjnych i małoinwazyjnych metod leczenia. Oczekują szybkiej regeneracji po przebyciu operacji, gdzie tuż po włączeniu leczenia zabiegowego wdrażana jest kompleksowa rehabilitacja czy wellness.
  • Wysoka jakość i wyspecjalizowana kadra w ośrodkach medycznych z certyfikacją na rynku turystyki medycznej.
  • Indywidualne podejście do pacjenta i jego bliskich, pomoc w organizacji pobytu (zakwaterowanie, atrakcje turystyczne, transporty itp.).

Dowiedz się więcej i kup już dzisiaj:

 “Turystyka medyczna w praktyce czyli jak skutecznie pozyskać pacjenta zagranicznego”

Jedyne w Polsce kompendium wiedzy dla menedżerów w ochronie zdrowia, przedsiębiorców, właścicieli klinik i gabinetów, pracowników działu marketingu i sprzedaży – KUP TERAZ